Torsdag aften gennemførte færdselspolitiet en hastighedskontrol omkring Præstø, hvilket gav resultater. Klokken 23.36 blev en bilist målt med laser til at køre for hurtigt på Hovedvejen.
Bilisten, en 21-årig mand fra lokalområdet, blev standset og sigtet for at have kørt 178 km/t, hvor hastighedsgrænsen var 80 km/t. Kørsel med mere end dobbelt så høj hastighed som tilladt kategoriseres som vanvidskørsel.
Som følge af overtrædelsen blev bilen, den 21-årige kørte i, beslaglagt, og hans førerret blev inddraget på stedet.
Kilde: Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi