Efter vandskade åbner Netto fremtidens discountbutik på Havnevej 6

Foto: Netto.
dato

Nettos butik i Præstø er klar til at tage imod kunderne fra onsdag d. 20 december, efter at den voldsomme storm i slutningen af oktober oversvømmede butikken. Butikken genåbner dørene kl. 08.00, men alle er velkommen fra kl. 07.30, hvor der vil blive serveret kaffe og scones. Dertil vil Nettos eget jazzband være på plads til at skabe en god stemning.

Det bliver en anderledes Netto, som borgerne vil møde, når de fra onsdag d. 20. december, går på indkøb i deres lokale Netto.

Butikschefen i den nye Netto-butik er Morten Langebæk.

Morten glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik, som har været lukket siden 21. oktober pga. vandskade.

- Jeg holdte efterårsferie med min familie og blev ringet op af butikken, der bad mig komme hurtigst muligt. Det var meget voldsomt at komme ind til vand til knæene og varer der flød rundt. Vi har derfor måtte smide rigtig mange tons varer ud, desværre. I mine mere end 30 år inden for dagligvarehandlen har jeg aldrig oplevet noget lignende.

Pga. stormfloden blev alle medarbejdere spredt for alle vinde og Morten glæder sig derfor til at lære sit team bedre at kende.

- Jeg nåede kun at bestyre butikken i to uger inden oversvømmelsen. Derfor glæder jeg mig til at mit team bliver samlet igen og vi sammen kan få skabt en god kultur i butikken, som jeg håber at kunderne vil kunne mærke. Jeg har arbejdet I Irma i mere end 30 år og jeg glæder mig meget til at møde borgerne i Præstø og vise den nye butik frem.

- Butikken vil have en større frugt- og grønt afdeling og er mere enkel og nem af navigere i. Kunderne vil få en mere behagelig indkøbsoplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod.

Butikken åbner med Nettos moderne butikskoncept, der løfter hele indkøbsoplevelsen. Butikken vil adskille sig fra en gammel Netto-butik, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft.

- Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores koncept vil stadig være det, som man som kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores 3.0 koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Braw Bakir, der er direktør i Netto.

Kernen i butiksoplevelsen tager afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning. Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.

En anden ting der gør det nemmere at handle i den nye butik, er de nye betalingsmuligheder. Fremtidens Netto byder nemlig på Scan&Go, hvor man via sin smartphone selv scanner og betaler sine varer mens man køber ind Man skal blot downloade Netto+ app’en og registrere sig, og så er man i gang.

Det er nemt og hurtigt, og man slipper for at stå i kø ved kassen. Med Netto+ app’en kan man også se lokalt nedsatte varer og lave en indkøbsliste, som gør det endnu nemmere at handle ind.

Nettos nyrenoverede butik i Præstø er den sidste butik, som Netto renoverer i 2023. Netto har i 2023 renoveret eller åbnet 166 butikker. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden 1. maj 2024 år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det nye koncept.

Om den nye Netto-butik:

• Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

• Markant større frugt- og grøntafdeling.

• En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.

• Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.

• Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød.

• Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.

• Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.

• Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.

• Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.

• Scan&Go

• Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.

Kilde: Netto
Denne artikel er udarbejdet af 3. part. Indholdet er hverken sponsoreret eller betalt. De holdninger, der måtte fremgå, repræsenterer ikke redaktionen.