Center for Psykiatri og Handicap søger en sygeplejerske

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Center for Psykiatri og Handicap søger en sygeplejerske, som har lyst til at være med til at styrke patientsikkerheden for borgere på det specialiserede socialområde i tæt samarbejde med både pædagogiske og sundhedsfaglige kollegaer.

Vores center består af alle kommunens tilbud til borgere med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser.

Centeret er ultimo 2023 blevet samlet af tre tidligere centre og ledes af en centerledelse bestående af to centerledere – en med pædagogisk uddannelsesbaggrund og en med sygeplejefaglig uddannelsesbaggrund.

Denne stilling har specielt fokus på borgere med autismespektrum forstyrrelser.
Vi er samlet ca. 800 ansatte - primært pædagogisk personale, men vi har også sygeplejersker og social- og sundhedsassistenter, og vi samarbejder med den sygeplejefaglige konsulent i sekretariatet og med hjemmesygeplejen i kommunen.

Alle tilbuddene har de senere år arbejdet systematisk med at styrke samspillet mellem den pædagogiske indsats og den sundhedsfaglige indsats til gavn for den enkelte borger, men vi vil gerne give vores medarbejdere endnu mere viden om det sundhedsfaglige område.
Vi har også et ønske om, at vores sundhedsfaglige instrukser bliver kendt af alle medarbejdere og at vores sygeplejefaglige optegnelser lever op til gældende retningslinjer.
   
Vi har en forventning om, at du:

  • Har dansk autorisation som sygeplejerske.
  • Har kørekort, da det er nødvendigt for at køre til tilbuddene.
  • Har bred klinisk erfaring og gerne psykiatrisk erfaring.
  • Er en åben, imødekommende og stabil person.
  • Har kompetencer til at arbejde forebyggende.
  • Har gode formidlingsevner både over for borgere og personale.
  • Kan arbejde selvstændigt og samarbejde på tværs af organisationen.
  • Har erfaring med tværfagligt samarbejde og har lyst til at arbejde med mange faggrupper.
  • Har lyst og evne til at medvirke i udvikling af vores tilbud.
  • Holder af afvekslende udfordringer, kan bevare overblikket og har et positivt livssyn.
  • Kan navigere i et stort felt med mange samarbejdspartnere både internt og eksternt.
  • Kan arbejde selvstændigt i et stort geografisk område og tage et fagligt ansvar.
  • Er fortrolig med brugen af IT, er vant til at dokumentere og har lyst til dette.
  • Er fortrolig med kravene til de sygeplejefaglige optegnelser.
  • Har kendskab til FSIII metoden
Vi kan tilbyde et job, hvor du:
  • Får en masse engagerede og dygtige kollegaer med forskellige uddannelsesbaggrunde.
  • Får en arbejdsplads, hvor ikke to dage er ens.
  • Vil opleve at borgeren er i centrum (set, hørt og forstået)
  • Bruger dine sundhedsfaglige kvalifikationer direkte i relation til borgerne og personalet.
  • Får mulighed for at bruge dine faglige og personlige kompetencer.
  • Har gode muligheder for både faglig og personlig udvikling.
  • Bliver en del af en arbejdsplads, der vægter, at kommunens værdier ”Dialog, Udvikling og Synlighed” lever i hverdagen.
  • Får god introduktion til organisationen og dine arbejdsopgaver.
  • Får mulighed for tæt samarbejde og løbende sparring med centrets øvrige sundhedsfagligt uddannede medarbejdere og den sygeplejefaglige konsulent.
  • Er selvtilrettelæggende.
  • Refererer direkte til centerledelsen.
Arbejdsopgaver vil være følgende:
  • At deltage i indflytningsmøde/opstartsmøde for nye borgere og deres pårørende - med fokus på det sundhedsfaglige område.  
  • Udfylde og løbende opdatere de sygeplejefaglige optegnelser relateret til de borgere, som modtager ydelser iht. sundhedsloven. Opdateringen foregår i samarbejde med borgernes kontaktpersonener.
  • Tilrettelægge og gennemføre relevant undervisning for medarbejdere med pædagogisk uddannelsesbaggrund. Undervisningen kan fx være i basal sygepleje.
  • Skabe kontakt til kommunens specialist sygeplejersker ved behov for inddragelse i et borgerforløb eller ved behov for undervisning af personalet.
  • Hjælpe medarbejderne med at foretage relevante observationer og dokumentere disse
  • Give sparring til centrets medicinansvarlige medarbejdere.
  • Ved behov deltage sammen med borger, kontaktperson og evt. pårørende i møder med fx egen læge, speciallæger, somatiske sygehuse, distriktspsykiatrien med videre.
  • Støtte det pædagogiske personale i svære samtaler med læger og sygehuse.
  • Formidle kontakt til hjemmesygeplejen, når sundhedslovsydelser skal varetages af hjemmesygeplejersker.
  • Kvalitetssikring af daglige observationsnotater og tilbagemelding til medarbejderne
  • Kvalitetssikring af medicindokumentationen.
  • Tjek af medicinskabe.
  • Deltage i kvartals medicinmøder med de medicinansvarlige og sygeplejefaglig konsulent efter behov.
  • Deltage i personalemøder med henblik på sparring.
  • Løbende undervisning i brug af ISBAR. 
Stillingen er på 37 timer og ønskes besat snarest muligt.

Ansættelsessamtalerne vil finde sted 12.03.2024

Du kan læse mere om Center for Psykiatri og Handicap på Vordingborg Kommunes hjemmeside:

Løn og ansættelsesforhold:
Iflg. overenskomsten

Yderligere oplysninger kan du få ved henvendelse til Line Baltzer Hansen 40 35 07 90 eller konsulent Dorit Trauelsen telefon 20 34 26 99.






 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vordingborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vordingborg Kommune, Rugvænget 72A, 4720 Præstø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5990166

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet